tisdag 16 december 2008

Slutade jobba 22.15 idag. Kom hem vid 22.45 någonstans tror jag.
Vad möts jag av när jag kommer hem?

Det är:

*Undanstädat all skit och alla påsar som står i hallen.
*Uppställt gran i vardagsrummet.
*Uppsatt en snygg ram som jag inte varit med om att äga förut.
*Julpyntat i köket med julgrejer och och snygga pepparkaksformer i form av krokodil, giraff och kamel.
*Tavla upphängd i vardagsrummet.
*1000 ljus överallt.
*Juldekorerat i vardagsrummet med ljus och juleluktelull.
*Julstjärna och julblomster i fönster.

Jag var rätt säker på att det inte såg ut så när jag åkte till jobbet imorse så jag förstod ingenting.
Det visade sig att det var Gaahl från gorgoroth som hade kommit över och julpyntat här hemma.
Nej, förlåt, just det, det var ju V.
Mysigt blev det ju. Lite julkänsla för första gången på 26 år... ...förstår inte att hon orkat! Sjukt duktig.

Det är snack om att jag ska göra en karriär som trummis... ...vad händer? Det vore ju dumt att spela någonting som man vore bra på. Vad blir nästa instrument? Bastuba? eller didgeridoo kanske?
Men antagligen är det ett projekt som kommer rinna ut i sanden som prick allting annat.
Vi får väl se... ...vore ju kul men jag kan ju inte ens köra dubbeltramp. Och D-takt i amatörstil kan man ju inte leva på heller.. ..jaja...

Visste du förresten att typewriter är det enda 10-bokstaviga ord i engelskans språk som endast använder den översta bokstavsraden på ett tangentbord?
Nu vet du....

Inga kommentarer: