söndag 29 mars 2009

Starta nytt band

Ja, det är sant.
Jag ska starta ett nytt band.
Så jag söker bandmedlemmar.
Det ska helst inte vara så många och de ska inte göra någonting.
Vi ska inte göra någonting över huvud taget.
Vi ska bara sitta och spela TV-spel, titta på TV eller sitta och slösurfa framför datorn.
Ingen ska komma med nya idéer. Är det någon som får för sig att göra något ska det vara gammalt och beprövat. Alla måste direkt veta exakt vad de ska göra. Ett alternativ är att det finns klara direktioner annars känns det jobbigt och då är det inte värt att göra. Ska någonting absolut göras måste det ske i så få steg som möjligt. Är man någon gång less på att bara sitta kan man exempelvis gå ut och gå. Helst utan något mål. Gå med förhoppningen om att man snubblar på något eller att rastlösheten helst ska lösas av sig själv.
Ska någon utomstående vilja att vi ska göra något ska det helst göras under suckar och gnäll och vi får absolut inte komma med idéer på vad det ska vara. Förutom att gå.. ...och kanske dra till med "gå på bio" för det är ett rätt säkert kort. Frågar någon vad vi ska se måste det genast bli gnäll och suckar över att det ska bestämmas film. I allra värsta fall drar vi till med någon film som kanske inte verkar bra utan mest för att få gå iväg på filmen.
Underförstått är att vi inte har några intressen.
Jag har med minsta möjliga ansträngning gjort ett skivomslag.
För att alla inte ska behöva tänka någonting ska jag förklara vad som betyds.
Roger Mortis är vi. Det är bandnamnet.
Vi heter det för att vi får rigor mortis att verka levande. Vi är ännu tråkigare. Därav Roger Mortis. Tankarna ska inte dras åt Roger Moore som en spännande filmskådespelare. Tankarna skall snarare dras åt 46-åriga revisorn Roger 1956.
Human 2.0 är skivtiteln (som jag för enkelhetens skull inte ens kommit på själv. Snott...) vilket menar att vi är vuxna och är en tråkigare variant av mänskligheten.
Stolen i bakgrunden symboliserar att vi vill sitta still. Källarutrymmet står för vår asociala natur. Vi vill sitta still och hålla tyst.



Jag har också för enkelhetens skull förberett en låtlista för att ingen ska behöva tänka utanför ramarna.

1. Jag tar och diskar.
2. Men.. ...ska vi gå ut och gå då?
3. Suck, pust och stön... ...ok då...
4. TV-spel, en hel kväll.?
5. Antientusiasm
6. Utanför ramarna? Jag trivs bra i mitten..
7. Tänka nytt?
8. Sitta still.
9. Tråkigt - en sysselsättning.
10. Tråkigt 2 - en livsstil.
11. Vad vill du äta då?
12. Gamla vanor är goda vanor.
13. Initiativ = nej.

Vi ska inte ut på turné, vi ska inte ens spela in skivan. Vi ska inte ens umgås utan var och en ska vara tråkig på sitt håll. Går det bra utökar vi och går från band till sekt.

Det här är inte någon pik till någon utan handlar bara om att mig och min tråkighet.
Jag börjar själv tröttna på den...

Inga kommentarer: