torsdag 11 juni 2009

Luras...


Blev inte så bra kort men det gör det samma.. Kortet föreställer en som har tre korkar som han flyttar runt och så ska man lista ur i vilken kulan är i. Nu kan jag hela grejen. Jag har listat ut det. Vad som behövs: 3 korkar, en kula, ett stycke stor och stabil kartong, något jämt underlag, några veckors träning och medmänniskor. Det började med att en massa människor flyttade runt en låda på en folktät gata. Först förstod jag ingenting men jag betraktade dem på håll i väntan på spårvagn. Efter en stunds diskussion kom de fram till ett ställe som fick duga. Sedan ställer den ena sig och bakom lådan och förbereder sig med att ta fram det som behövs. Cirka 5 av de som var med går bort och kvar blir 3 inklusive korkflyttaren. Sedan sätter han igång och resten står och spelar helt beundrade över de halvbra utförande som sker.. Här uppmärksammas det inte mycket bland de förbigående.. Men när de 5 som gick iväg går förbi och stannar upp vid han med lådan och börjar prata högt och veva lite med pengar så stannar folk upp och tittar förundrat på han med korkarna och hans applåderande publik... På 4 minuter lyckades de blockera en halv gata... Ingen reagerade på att det först bara tycktes vara östeuropéer som stannade upp... Klurigt, psykologiskt, fult och lättlurat... Jag han tyvärr inte stanna kvar för att se om någon löpte linan ut för att prova lyckan...

Inga kommentarer: