måndag 22 februari 2010

vinter och huslighet...

Tja..

Vad gör du?
Själv har jag tagit det rätt lugnt idag.
Sjukt tråkigt att skriva om väder.. ...men det har snöat en del..
Vi var ute och rastafari jänta förut och tog några bilder.

Snölandskap














Avsvalkande paus
















*fyndig bildtext*
























Jodå, snö... ...såatteh...

Skulle åka iväg en sväng förut också. Hämtade upp bilen på parkeringen och tänkte bara åka iväg och ge brorsan en grej. Tanken var att det skulle gå lite snabbt. Blev inte så.
Fick gräva fram bilen. Sedan följde förloppet:

1. Gräva bort snö bakom bilen.
2. Försöka åka iväg.
3. Konstatera nederlag.
Goto 1.

Upprepa detta ungefär 5 gånger.
Sedan kom en granne förbi som antagligen tyckte lite synd om mig under allt kvävt skratt som hjälpte mig och puttade bort bilen från parkeringen.
Åkte iväg, lämnade sak och åkte tillbaks. Innan jag kunde ställa in bilen blev jag tvungen att skotta bort all kvarvarande snö för att komma in. Sammanlagt måste detta ha tagit trekvart och det hade beräknats till en kvart...

Har även varit huslig. Lagat stek i svartvinbärssky och potatis (med assistans från V) och sedan blev det chokladkaka.
Sjukt gott.

Inget intressant eller vitsigt idag.

Inga kommentarer: