onsdag 4 augusti 2010

grinar

Hej! Ber om ursäkt för bristen på existerande nu igen. Som vanligt.

Jag garvar så jag grinar.
Det här är anledningen:

http://www.youtube.com/watch?v=pmzPC-kLQec

Det är spelet Smurf: Rescue in Gargamel's Castle.
Videon är 3 minuter lång och visar ett historiskt mästerverk som står sig genom tiderna.
TV-spel, Film, musik osv behöver inte ha en massa superflashigt för att det ska vara bra. Det räcker med bakgrundstanke och lite känsla. Film behöver inte ha en miljardbudget som satsas på effekter för att vara bra. Se lost in translation. Musik behöver inte vara Max Martins produktion alla gånger. Kolla på misfits tidiga alster eller darkthrone eller vad som helst.

Det är det som är fördelen med böcker. Bokstäverna har oftast ingen 3D-effekt som gör att de hoppar ut och slår en i ansiktet, det blir inga explosioner så fort man vänder sida och inga inhyrda modeller som poserar vid sidnummret.

Här har vi spelet smurfarna.
För er som inte orkar ge den 3 minuter långa videon en titt:

Spelet går ut på att en smurf ska rädda smurfan.
För att komma dit behöver han gå till henne och passerar en äng, en grotta osv.
Här går det ut på att hoppa över eller ducka för hinder.

Det första man kan dö av är att gå in i ett staket.
När väl den svåra etappen är förbi kommer den livsfarliga grästuvan på ängen.
I slutet ska man hoppa upp på en döskalle men dör om man hamnar lite snett.

Vad tänkte spelutvecklarna? Det är sånt jag undrar.
Med tanke på att det bästa de kunde komma fram till var att dö av staket och grästuvor, var har vi alla refuserade förslag? Eftersom större delen av spelet är utomhus måste åtminstonde något av följande objekt kommit upp som förslag:

Kotte/kottar
Löv
Myror
grenar
en handfull grus
en vindpust
Pollen
vattenpöl
lera
sniglar

Jag har faktiskt rätt svårt att komma på saker som är sämre än grästuvor.
Jaja, jag är pisstrött, kan vara därför det är hysteriskt kul.
Vi hörs. kJaM

Inga kommentarer: