söndag 8 augusti 2010

kvasi, kvasi, kvasi

Välkommen till avdelningen Tomas spår.
Det skulle kunna vara ett extremt tråkigt bildmontage med olika typer av cykelspår och fotspår där jag visar hur det ser ut när jag lämnar märken efter mig i naturen.
Det är det alltså inte.

Kanske något som kommer längre fram då många anser att det troligtvis är lika intressant som en del av inläggen. TV-spel från 82 kanske inte intresserar den stora massan.

Nåväl. Min framtidsvision:
Om 100-200 år existerar inte kristendomen som den ser ut idag.
Mer och mer kritiska röster börjar höras, fler lämnar kyrkan idag vilket kommer göra att religionen måste förändras då den är allt svårare anpassa i vårt samhälle idag.
Jag tror inte att vi kommer helt förkasta religion utan den måste finnas kvar då det finns behov av den.
Något av följande alternativ kvasispår jag kommer hända:

A. Vi byter religion. Vi anser att tisdagskalsongerna som vi haft på oss i flera veckor har fyllt sitt syfte och sitter lite illa nu. Därför behöver vi ett par fräscha nya kalsonger. Nytt motiv, lite annan form men fyller fortfarande samma funktion. (Jag hoppas innerligt att jag är först i världen att jämföra religion med kalsonger. Jag skulle bara vilja totalt djupa ner mig och fortsätta på samma spår men riskerar att tappa tråden. Kanske kommer längre fram.)

B. Det kommer ett nytt tillägg till Bibeln. "Jättenya testamentet".
Där kommer säkerligen miljöfrågor vara en del av budskapet.
Det kommer till en början att splittra det kristna i olika läger. I början kommer de konservativa kristna vara den största gruppen men långsamt, långsamt, långsamt kommer den övervägande delen att acceptera det nya tillägget.

C. Människor kommer anse att jag har fel. Överraskande nog har jag också det. Något som känns tryggt är att jag kommer kunna påpeka att jag har rätt hela livet då jag förhoppningsvis inte kommer vara vid liv om 200 år och därmed inte störs av att folk pekar och säger att jag har fel.

D. Mänskligheten och jag kommer glömma bort mina framtidsvisioner om högst 1½ vecka och därmed är allt glömt och förlåtet.

E. E som i ensamhet, errosion och erotik. Och K som i K-pist, Kalmar eller Kukluxklan. Och G som i Gurra G i Just D som i desivon. Och P som i skum. Man har det i slidan när man är klar och i stjärten om man är karl. Men EKG - va e de?

Inga kommentarer: